Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studie rekonstrukce železniční stanice Žďárec u Skutče
Neuwirthová, Elisabeth ; Vacek, Josef (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí železniční stanice Žďárec u Skutče, která leží na celostátní trati Havlíčkův Brod – Pardubice-Rosice nad Labem. Cílem rekonstrukce je vložení nástupišť splňující požadavky pro přístup osob s omezenou schopností pohybu a orientace. Práce se zabývá potřebnými úpravami kolejiště, rekonstrukcí železničního spodku a svršku a návrhem odvodnění v rekonstrukcí dotčené části stanice. Dále je vypracován výkaz výměr a odhad nákladů na rekonstrukci stanice.
Rekonstrukce žst. Studenec
Vlachová, Dominika ; Slávik, Dušan (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout rekonstrukci železniční stanice Studenec tak, aby vyhovovala současnému a výhledovému provozu. Hlavním účelem rekonstrukce je zvýšení traťové rychlosti. Rekonstrukce zohledňuje požadavky pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace dle platné legislativy.
Návrh modernizace železniční stanice Polička
Zvejška, Ivo ; Burda, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh rekonstrukce železniční stanice Polička, tak aby splňovala podmínky pro pohyb osob se sníženou schopností pohybu a orientace. V té souvislosti bylo nutno navrhnout nástupiště s výškou nástupní hrany 550 mm nad temenem kolejnice. Dále byla zvýšena rychlost v hlavní koleji a zrušeno napojení zrušených vleček. Rovněž byla navržena rekonstrukce odvodnění.
Návrh modernizace železniční stanice Čadca
Juchelková, Lenka ; Šestáková,, Janka (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem modernizace železniční stanice Čadca. Obsahem této práce je návrh rekonstrukce zhlaví, zvýšení rychlosti v hlavních kolejích na 140 km/h, odstranění úrovňových přechodů pro cestující na nástupiště a úprava šířkového uspořádání nástupišť pro bezpečný pohyb osob se sníženou schopností pohybu a orientace.
Studie rekonstrukce žst. Náměšť nad Oslavou
Mazálek, Ondřej ; Pokorný, Ondřej (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je rekonstrukce železniční stanice Náměšť nad Oslavou, tak aby splňovala podmínky pro pohyb osob se sníženou schopností pohybu a orientace. V té souvislosti bylo nutno navrhnout 3 nástupní hrany s výškou 550 mm nad temenem kolejnice. Dále byla zvýšena rychlost v hlavních kolejích a další částí práce bude rekonstrukce odvodnění.
Návrh modernizace železniční stanice Valašské Meziříčí
Málek, Jiří ; Pur, Kamil (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh modernizace železniční stanice Valašské Meziříčí. Práce zahrnuje rekonstrukci obou zhlaví a konstrukční uspořádání nástupišť pro bezpečný pohyb osob se sníženou schopností pohybu a orientace celkem se sedmi nástupními hranami. Dále se práce zabývá konstrukcí železničního svršku a spodku včetně odvodnění.
Rekonstrukce železniční stanice Trutnov hl.n
Král, Vladimír ; Wrana, Radim (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je rekonstrukce železniční stanice Trutnov hlavní nádraží z hlediska vyhovění stávajícího provozu a především s ohledem na osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Bylo tedy nutné navrhnout nástupní hrany s výškou 550 mm nad temenem kolejnice. Návrh se dále zabývá odvodněním rekonstruovaných kolejí a napojení vlečky.
Rekonstrukce žst. Moravské Bránice a Rakšice
Barthalos, Csaba ; Pokorný, Ondřej (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je studie rekonstrukce železniční stanice Moravské Bránice a železniční stanice Rakšice, za účelem vložení nových nástupišť, podle platné legislativy. V železniční stanici Moravské Bránice bylo třeba zabezpečit alespoň 3 nástupní hrany, v železniční stanici Rakšice bylo třeba zabezpečit alespoň 2 nástupní hrany.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Velfl, Martin ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Téma, které se v Brně probírá již několik desítek let, je bezesporu objekt nového vlakového hlavního nádraží a jeho lokalita. Zejména v roce 2018 bylo vypracováno velké množství architektonicko-urbanistických studií, které prověřovaly tři možná umístění nového nádraží. Po zvážení možností došlo k rozhodnutí umístit nové hlavní nádraží u řeky Svratky, tedy přibližně v místech současného Dolního nádraží. Výhodou bude možnost vybudování vysokorychlostní dráhy, která z technických důvodů není ve stávající pozici nádraží možná. Dále tato oblast umožňuje výstavbu nového nádraží téměř na zelené louce, neomezený provoz vlakové dopravy během výstavby nádraží včetně potřebné infrastruktury. V porovnání kapacit odbavených cestujících navrženého a současného nádraží se jedná o navýšení o 30-40 tis. cestujících denně. Nově navržená kapacita činí přibližně 100 000 cestujících během dne. Stavební činnost v území je však omezena zejména faktorem povodňového rizika kvůli nedaleké řece. Je snaha toto riziko eliminovat prvky blízkými přírodě. Řešení zahrnují například rozšíření bermy řeky, stanovení rozlivových ploch nebo vybudování valů takovým způsobem, aby se zachoval přístup k řece. Diplomová práce přináší možný pohled na architektonické řešení nového nádraží a jeho přilehlých prostranství. Vstupní hala nového nádraží je umístěna na jednom konci pohledové osy, kterou znázorňuje uvažovaný bulvár. Dominantní stavbu na opačné straně osy představuje katedrála sv. Petra a Pavla na Petrově. Stanovené požadavky a umístění nového hlavního nádraží znamenají předpoklad pro vznik nové ikony města. Ikonicky zaklenutá konstrukce, která prochází napříč drážním tělesem, odkazuje k dřívější slávě a věhlasu města. Křivka takzvané řetězovky, která je využita v profilu zaklenutí, představuje symbol nového nádraží. Stavba nového nádraží znamená výrazný impuls nejen pro rozvoj celého Brna, ale především pro výstavbu Jižní čtvrti. Obdobný efekt vyvolalo zbudování areálu veletrhů před sto lety.
Zlepšení kvality mobility v přednádražním prostoru Brno – hlavní nádraží
Ištvánková, Veronika ; Veselý, Josef (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí v přednádražním prostoru Brno – hlavní nádraží. Prostor je významným přestupním uzlem v Brně a také díky sousedícímu vlakovému nádraží se zde vyskytují velké intenzity chodců. Tito pěší se v řešeném prostoru nekoordinovaně pohybují (zejména v oblasti křižovatky). Cílem práce je zlepšení kvality mobility chodců v tomto prostoru, zajistit bezbariérové přístupy zejména na zastávky městské hromadné dopravy, které dnes zajištěny nejsou a dále zredukování statické a tranzitní dopravy, která do tohoto prostoru nepatří.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.